تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 18535

نگاهی کامل بر |IPHONE 5S|


نگاهی کامل بر |IPHONE 5S|

عرضه

معرفی 2013, سپتامبر
وضعیت موجود. عرضه در سپتامبر 2013

نمایشگر

نوع پنل LED-backlit IPS LCD با صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 4.0 اینچ (~60.8% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 640 در 1136 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ کورنینگ گوریلا گلس, پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست

بدنه

ابعاد 123.8 در 58.6 در 7.6 میلی‌متر
وزن 112 گرم
سیم‌کارت نانو-سیم

پلتفرم

سیستم‌عامل iOS 7, قابل ارتقاء به iOS 10.3.3
تراشه Apple A7
پردازنده مرکزی دو هسته‌ای Cyclone با فرکانس 1.3 گیگاهرتز (مبتنی بر ARM v8)
پردازنده گرافیکی PowerVR G6430 (چهار هسته‌ای)

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 16/32/64 گیگابایت, 1 گیگابایت رم DDR3

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسل, f/2.2, فوکوس خودکار, 29 میلی‌متر, فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone
قابلیت‌ها 1/3 اینچ سایز سنسور, 1.5میکرومتر سایز پیکسل, فوکوس لمسی, برچسب‌گذاری جغرافیایی, تشخیص چهره و لبخند, HDR (عکاسی و پاناروما)
ویدیو 1080p@30fps, 720p@120fps
سلفی 1.2 مگاپیکسل, f/2.4, 720p@30fps, تشخیص چهره,31 میلی‌متر, HDR, فیس‌تایم روی وای-فای یا شبکه موبایل

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
  - صدای 16bit/44.1kHz
- لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 1560 میلی آمپر ساعت (5.92 وات ساعت)

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما
  - دستورات صوتی سیری
- سرویس ابری آی‌کلاد
- پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/AAX+/AIFF
- پخش‌کننده‌ی MP4/H.264
- ویرایشگر عکس/ ویدئو / صدا
- ویراستار اسناد

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, دو بانده, هات‌اسپات
بلوتوث 4.0, A2DP
GPS بله, با A-GPS, GLONASS
رادیو خیر
USB 2.0

متفرقه

رنگ‌ها خاکستری, نقره‌ای/سفید, طلایی
محدوده قیمت حدود 330 یورو

ویژگی های برتر آیفون 5s

1. آیفون فایو اس دوربین بهتری دارد.
2. یک حسگر فینگرپرینت جالب را شامل می شود.
3. سی پی یویی نوین دارد.
4. یک چیپ ردیابی حرکت را هم داراست.
5. در این میان، بهiOS 7 چند گام زیبا افزوده شده که میشه به پروسه انتقال فایل. فایل ترنسفرینگ AirDrop و کنترل سنتر شبیه اندرویدش اشاره ای فرمود.

نقاط ضعف آیفون 5S

طراحی اکسترنال / خارجی آن که به کل با آیفون 5 یکسان است؛
1. صفحه نمایش 4 اینچی که در مقایسه با رقیبانش از این نظر کنار می رود.
2. سنسور فینگرپرینت / اثر انگشت اکنون تنها با اپ های اپل کار می کند.
3. پردازنده 64 بیتی A7 و چیپ تشخیص و ردیابی حرکت M7 تا کنون بواسطه ارائه نشدن اپ های بی نظیر تفاوت زیادی با دیگر چیپ ها ندارند.
4. تغییراتی که در سیستم عامل 7 افتاده برای کسانی که از استفاده کنندگان همیشگی ورژن های قبل بوده اند، کمی دیرهضم است و تا مدتی آن ها را آزار می دهد.
6. طراحی اکسترنال , خارجی آن که به کل با آیفون 5 یکسان است

iPhone 5S یک بروزرسانی سخت افزاری ضروری نیست، یا به عبارت بهتر اگر نیاز حیاتی به آن ندارید الزامی به خرید آن نیست! چون چیز خیلی خاصی ندارد… فقط سریع تر شده و البته جزء برترین اسمارت فون های بروز هم به حساب می آید.
آیفون 5 وقتی پارسال رونمایی شد خیلی از خواسته ها و انتظارات ما را برآورده کرد، مثلا LTE داشت و ویژگی های زیادی را به آن اضافه کرد. اما امسال چه؟ چند بهبود جدید… .

ما صفحه نمایشی بزرگتر می خواستیم، یک دوربین عالی تر، پایداری باتری بالا تر… اپل هم به ما یک سنسور فینگرپرینت، یک دوربین بهبودیافته و یک پردازنده سریعتر ارائه کرد. سریع تر بودن بهتر است، مخصوصا هنگامی که با دوام باتری مشکلی نداشته باشیم، اما هر چه که باشد باز iphone 5s احساس یک محصول شوکه کننده را به ما نمی دهد…

 

طراحی آیفون 5s

آیفون 5s طراحی ماهرانه ای دارد که البته از باز طراحی آیفون های پیشین به دست آمده و اندازه صفحه نمایش و جایگاه هدفون در آن تغییر داده شده است. این گوشی یک فریم آلومینیومی، طراحی سبک تر و نازک تر را معرفی کرد و در دو رنگ عرضه شد.
5S نیز یک رونوشت کاربنی است که چند دگرگونی رنگ را نیز به همراه دارد که در این دگرگونی رنگ مشکی با خاکستری جایگزین شده و یک رنگ طلایی (بژ) نیز اضافه گردیده است. این طراحی که مشاهده می کنید تنها در رنگ ها بود و خود دستگاه تغییر خاصی نداشت، برای مثال صفحه نمایش 4 اینچی همچنان ثابت مانده و منتظر تغییر در سال آینده میلادی است؛ حتی اگر کمی صفحه نمایش جدید بزرگ تر بود، امکان تحسین آن ها وجود داشت.

 

مشخصات آیفون 5s

امسال خبری از مدل 128 گیگابایتی نیست و تنها می توانید از مدل های 16،32 و 64 گیگ یکی را انتخاب کنید که 199$، 299$ و 399$ به ترتیب ارزش گزاری شده اند و همه آن ها با پردازنده A7 ارائه می شوند.

 

تاچ آیدی , حقه ای برای جذب

آن دکمه هوم پائینی را می بینید؟ دیگر مربعی بر رویش نیست. ساختاری یک دست دارد و دیگر کاو و فرو رفته نیست. این تکنولوژی “Touch ID” نام دارد و یک سنسور فینگرپرینت یا اثر انگشت است که دارای دو حالت خازنی یا قابل کلیک می باشد. اگر آن را فشار دهید که همانند دکمه خانه همیشگی عمل می کند اما اگر آن را لمس کنید… انفجار… نمی یابد!!! بلکه اسکن هوشمند اثر انگشت را فعال می سازد. ساختار آن به حالتی است که از هر گوشه ای امکان خواندن و اسکن را داراست و به قدری سریع است که بعضی افراد حتی نمی دانند که اسکن شده اند! اکنون بار دیگر با باز قرار دادن انگشت تان خواهید دید که چگونه قدرتمند کار خواهد کرد.

البته این اولین باری نیست که این نوع حسگر ها در تلفن های هوشمند قرار داده می شوند و موتورولا نیز در آتریکسش یکی از آن ها را قرار داده بود. اما مسئله ای که بود، نیاز به کشیدن انگشت بر روی آن بود که در این جا فقط با قرار دادن، انگشت اسکن می شود. واقعا که تکنولوژی تاثیرگزاری است، با تمامی انگشت های من که درست کار کرد، البته شست پا را بهتر اسکن می کرد (خب چیه مگه کمی کنجکاوی ضرری ندارد ببینید شما هم بهره مند شدید!!!)

 

مزیت سنسور اثر انگشت آیفون

این تکنولوژی این است که اگر بخواهید از اپل استور یا آیتونز خریدی انجام بدهید به آسانی به جای وارد کردن کد، با لمس آن، خرید و پرداخت انجام خواهد شد. اما دیگر سرویس های کلاد یا حتی کارت های اعتباری با این قابلیت کاری ندارند.

در حقیقت بهتر است که پسوردی که برای گوشی تعریف می کنید، را از یاد نبرید چرا که تاچ آیدی جایگزین مناسبی نیست. اگر آیفون تان را ری استارت کنید یا آن را خاموش و سپس روشن کنید، یا حتی برای 48 بلااستفاده بماند، پیش از آن که اجازه استفاده از ویژگی اثر انگشت را به شما بدهد، از شما پس کد درخواست می کند که یک مانع قدرتمند در مقابل افرادی است که بخواهند از اثر انگشت تان سوء استفاده کنند. حتی فکرش را هم نمی کردم نیازی به کد باشد!

از این که یک کودک با استفاده از انگشتانش حافظه گوشی را از بین ببرد وحشت دارید؟ نترسید. چرا که تاچ آیدی هوشمندانه پس از سه تلاش فینگرپرینتی آن را می خواهد و پنج بار تلاش ناموفق آن را الزامی می کند. بنابراین شما 10 تلاش ورود کد را پیش از از بین رفتن پیش رو دارید که خیلی بعید است.

 

دوربین آیفون 5s

اگر چه تاچ آیدی یکی از عوامل موفقیت اپل بوده و سر و صدای زیادی را به پا کرده است اما دوربین بهبود یافته iPhone 5S بی شک یکی از عوامل فروش آن بوده است.

به عبارت بهتر، قابلیت عکاسی و فیلمبرداری دیگر از ویژگی های تجملاتی خارج شده و بیشتر جنبه الزام پیدا کرده اند. این در حالی است که دیگر اسمارت فون ها بر روی 41 مگاپیکسل (لومیا 1020) و به کل پیکسل های بالا تمرکز کرده، اما آیفون همچنان بر روی 8 باقی مانده است. ویژگی که سال قبل و حتی سال قبل آن نیز وجود داشته و اکنون تنها کمی بزرگتر شده (1.5 میکرون) و آپرتور (میزان گشودگی لنز) به میزان f/2.2 افزایش یافته است که با هم پیوستن همه این ها در نور کم به کمک مان می آیند.

پردازش A7 جدید به شما امکان می دهد تا قابلیت عکاسی پشت سر هم را داشته باشید. دکمه شاتر را نگه دارید و هر میزان می خواهید تصویر بردارید.
این ویژگی های با کیفیت تصویر برداری که اپل آن ها را با نام ISP (new image signal processor) اعتبار می بخشد به فوکوس خودکار سریع تر، تصویر برداری سریع تر و بلور گوشه کمتر می انجامد.

اپل یک تغییر بزرگ به فلش LED درون سازی اش نیز بخشیده و با دو برابر سازی اندازه آن و ساخت یک تون حقیقی رنگ محیط تصویر را با تون فلش مناسب (با بهره گیری از دو ال ای دی کهربایی و سفید) ممکن می سازد.
فیلمبرداری 1080p نیز به تثبیت دیجیتالی بهتری می پردازد و دارای 3x زوم دیجیتال با بهره گیری از iOS 7 می باشد، ضمن این که یک حالت ضبط اسلوموشن نیز وجود دارد که به صورت جداگانه در اپ دوربین قرار داده شده.
این آیفون، ویدئو 720p را با 120 فریم بر ثانیه ضبط می کند و سپس افکت ها را بر روی آن اعمال می کند، که به 30 فریم بر ثانیه بدل می شود.

 

پردازنده آیفون 5s

در عصری زندگی می کنیم که تلفن های همراه پردازنده های اختصاصی دارند و این مورد دیگر به PC ها یا لپ تاپ ها خلاصه نمی شود. آیفون 5 بیش از دو برابر آیفون 4S سریع بود و آپل ادعا کرد که این بر مبنای راه حلی ( یک محک) است ما یافته ایم، و اکنون می بینیم که آیفون 5S و پردازنده A7 حداقل دو برابر 5 و A6 عملکرد دارد… این بی نظیر است!!!
سخنش که عالی است، اما واقعا صحت دارد؟ گاهی پذیرش آن مشکل است. اما اگر هم که صحیح باشد، سرعت لود بوت آن ها تفاوت چندانی ندارد (26.3 برای فایو اس – 31.7 برای فایو سی).

اما با این تفاسیر آیا آیفون فایو اس از دیگر گوشی های رقیب مانند سامسونگ گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان سریع تر است؟ بنابر محک هایی که بر روی 5S صورت پذیرفته جواب آن بله است که البته وابسته به برخی شرایط نیز هست…

M7 پردازنده ای متمایز

این پردازنده که به نوعی آینده ترکر های سلامت را رقم می زند، هیچ رابطه ای با پردازنده اصلی A7 نداشته و به صورت جداگانه عمل می کند. برخلاف دیگر دستگاه ها که باید با بلوتوث جفت و پیر شوند (مانند فیت بیت و پبل واچ) این دستگاه آینده ای برای همسازی iWatch و نسل جدید iPod ها خواهد بود.

ام 7، به نظر به مدیریت نیرو کمک می کند، که افزایش عمر باتری را با وجود یک پردازنده سریع رقم می زند.
اساساً ام سون برای خودش یک پیگیر فیتنسی است که درون آیفون فایو اس شما تعبیه شده است. هیچ گاه متوقف نمی شود و تحرک شما را با یک شتاب سنج سه محوره رکورد می کند. این فعالیت ضبط شده و تا هفت روز پا بر جای می ماند.

 

iOS 7

5S و 5C هر دو به صورت پیش فرض سیستم عامل iOS 7 را نصب دارند. سیستم عاملی که اپ های آشنا لی آوت های جدید دارند؛ سیری به عنوان یک نمونه، برای انجام و نمایش بیشتر ترفیع یافته و رینگ تون ها و صدا های هشدار جالب انگیز ناکی به آن ها افزوده شده است. اگر ویژگی هایی که آی او اس 7 و آیفون 5 سی را با هم در آمیخته کنار بگذاریم، به ویژگی های برتر منحصر به فردی دست می یابیم؛

-اشتراک فایل وایرلس شخص-به-شخص AirDrop

– تماس های صوتی با کیفیت بی نظیر فیس تایم که از پهنای باند زیادی استفاده نمی کند و می تواند برای اتصال تماس از طریق وای فای به رایگان انجام پذیرد

– کنترل پنلی که در هر زمان تنظیمات حیاتی و کنترل بسیاری در سراسر تلفن را در اختیارتان می گزارد

– سیری هوشمند تر شده و می تواند کار های بیشتری انجام دهد؛ مانند روشن نمودن بلوتوث یا پخش فیلم مورد نظر

 

نمایشگر آیفون 5s

نمایش رتینای 640×1136 4 اینچی 326ppi موجود بر روی آیفون 5S همانند آیفون 5 است. براق است، دقت رنگ دارد و حساسیت بالایی به تاچ دارد اما باز هم نسبت به بسیاری از صفحه نمایش های اسمارت فونی امروزی که 1080×1920 کیفیت دارند، برتری ندارد.
صدا نیز از پنجره مشبکی که در سمت راست کانتکتور لایتنینگ قرار دارد تراوش می شود. با این ویژگی می توانید صدا را با تنها قرار دادن یک انگشت روی این فضا کاهش دهید و از خروج آن جلوگیری کنید. اگر چه به شخصه، اسپیکر های استریو موجود نیستند اما پخش صدا به میزان کافی بلند است تا از ویدئو ها و فیلم ها بدون استفاده از هدفون لذت ببرید. اما بالاخره کی هدفونرو ول می کنه!!! مخصوصا اگه بیتس باشه که…

 

آنتن و اتصالات بی سیم آیفون 5s

iPhone 5S درست مشابه آیفون 5، دوال بانده 802. 11 a/b/g/n Wi-Fi همراه با بلوتوث 4.0 می باشد. تکنولوژی ایردراپ در iOS 7 امکان شیرینگ فایل های داخلی را می دهد، و شاید با این حال باید بر روی نبود تکنولوژی NFC روی هیچ یک از دستگاه های اپلی سرپوش بگذاریم…

 

باتری آیفون 5s

با پخش ویدئو در پس زمینه در حالت هواپیما و نیمه روشنایی، 11 ساعت دوام آورد. آیفون فایو سی 10 ساعت و 16 دقیقه پایدار بود و این برتری آن را نسبت به سی نشان می دهد که البته هر دویشان از آیفون پنج رکورد بالاتری را ثبت کردند.

سخن گروه:

به طور کلی می شود این طور گفت که اگر به خاطر داشتن یک آیفون یک یا دو نسل از آن را پشت سر گذاشته اید، آیفون 5S برای شما بهتر است. با استفاده از آن به کیفیت خوب فیلم برداری و قابلیت های ویژه آن پی خواهید برد. اما اگر نه، تنها می خواهید یک اسمارت فون خوب و البته کارآمد که به خوبی کار کند هستید، iPhone 5C هم از لحاظ قیمت و هم از نظر ویژگی هایش برای ما ایرانیان مناسب تر خواهد بود.

 

 

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 56

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.